1394-01-07 19:01
4544
0
12217
اختصاصی گلستان ما ؛

سال تحویل 94 جای چه کسانی خالی است؟ / شخصیتهایی که در سال 93 از بین ما رفتند !

سالی که گذشت برخی افراد از بین ما رفتند که جایشان سر سفره هفت سین در سال جدید بسیار خالی است !

به گزارش گلستان ما ؛ سال 93 سالی بود که در آن تعدادی از هم استانی های عزیزمان را از دست دادیم که جا دارد در این لحظات تحویل سال جدید یاد و نام آنها را گرامی بداریم .

سید احسان حاجی حتم لو:

شهید سیداحسان حاجی حاتملو از پاسداران تیپ ۴۵ جوادالائمه گرگان ، به عنوان مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها عازم ماموریت شد و دربهمن ماه سال 93 در کشور سوریه و در نزدیکی شهر حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید سیداحسان حاجی‌حاتملو متولد 1 فروردین 1363 است. وی اوایل بهمن به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌ علیها) به سوریه رفت و در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) 13بهمن 93 در شهر حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

haram

عکس شهید در حرم حضرت زینب (س)

پیکر این شهید مدافع حرم شنبه 18 بهمن ماه به گرگان منتقل و مراسم استقبال از شهید سید احسان حاجی حاتملو ساعت 16 در میدان بسیج شهر با حضور عموم مردم شهید پرور شهر گرگان برگزار شد. همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر شهید بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مبارک امامزاده عبدالله گرگان برپا شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید بزرگوار با حضورخانواده شهید، مسئولان و مردم شهید پرور گرگان  یکشنبه 19 بهمن ماه ساعت 8 صبح از بهداری سپاه ناحیه گرگان آغاز و تا گلزار شهدای امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد.

استاد محمد رضا لطفی:

استاد محمدرضا لطفی در 17 دی ۱۳۲۵ در شهر گرگان متولد شد.

وی به مدت پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، حبیب‌الله صالحی فرا گرفت. پس از پایان هنرستان به دانشکده موسیقی راه یافت و به تکمیل آموخته‌هایش پرداخت. در سال ۱۳۴۳ جایزه نخست موسیقی‌دانان جوان را نیز کسب کرد.

 در سال ۱۳۵۳ به عضویت گروه علمی دانشکده موسیقی درآمد و در همین سال همکاری خود را با رادیو آغاز کرد. به مدت یک سال و نیم به عنوان مدیر گروه موسیقی دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران به کار مشغول شد و پس از آن از این سمت استعفا کرد.

7116

 از سال ۱۳۵۴ گروه شیدا را راه‌اندازی کرد و به همراه گروه عارف به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت.

  مرحوم لطفی ، از قله های سرافراز سلسله جبال موسیقی ایران بود که نواهای ماندگار وی ، تا همیشه عاشقان فرهنگ و هنر ایرانی را سرمست خواهد کرد.

پیکر مرحوم استاد محمد رضا لطفی چهره شناحته شده موسیقی سنتی ایران ساعت 9 صبح روز یکشنبه 14 اردیبهشت با حضور اهالی موسیقی و هنرمندان  از مقابل تالار وحدت تشییع شد و بنا به وصیت وی ، در زادگاهش گرگان به خاک سپرده  شد.

حاج محمد ذبیحی:

محمد ذبیحی بسیجی و جانباز گرگانی دوران دفاع مقدس پس از چند ماه مبارزه با ضایعات شیمیایی آسمان را در آغوش گرفت و به یاران شهیدش سلام کرد.

محمد ذبیحی از ابتدای پیروزی انقلاب با حضور در منطقه ی جاسک و سرباز در سیستان و بلوچستان  بهمراه شهیدان شعبان علیپور و صادق مکتبی خدمت خود را به انقلاب آغاز کرد .

IMG09510905

ذبیحی بعد از سیستان بعنوان بسیجی سالها حضور در جنگ و عملیاتهای مختلف را تجربه کرد او در عملیاتهای مختلفی از جمله رمضان ،کربلای 4 ،کربلای 5 ، والفجر 8 ،والفجر 10 ، کربلای 10 حضور داشت.

آخرین مسوولیت او در دوران جنگ فرماندهی گروهان بود محمد ذبیحی این یار وفادار ایران و انقلاب اسلامی دین خود را ادا کرد و در نیمه شب 22 دی ماه 93 به ملکوت پیوست .

محمد علی ربیع نژاد:

محمد علي ربيع نژاد فعال فرهنگی سیاسی اجتماعی استان گلستان و شهرستان گرگان متولد روستای اسپومحله گرگان بود .

وی از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی بود که همواره منش بسیجی و ارادت خود را به نظام اسلامی ابراز می کرد .

14

محمد علی ربیع نژاد که کار خود را با سازمان اب و فاضلاب شروع کرد توانست رئیس اداره آب و فاضلاب گمیشان بشود و هنوز یک ماهی از انتصابش به سمت رئیس آب و فاضلاب بندرترکمن نگذشته بود که اجل به وی مهلت نداد و صبح روز گذشته 12 دیماه بر اثر سكته قلبي دار فاني را وداع گفت .

مراسم تشييع جنازه آن مرحوم روز شنبه ساعت 10 صبح در زادگاهش روستاي اسپومحله از توابع گرگان برگزار شد .

میثم اسدپور:

میثم اسدپور گلوگاهی کارمند بیمه دانا گرگان بود که نزدیک به 5 سال با بیماری سرطان پوست مبارزه کرد اما عمر این جوان گرگانی در نیمه بهمن ماه 93 به پایان رسید .

میثم اسدپور فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی ، زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه آزاد اسلامی گرگان ورودی سال 79 بود و در بیمه دانا گرگان کار می کرد .

asadpoor01

از میثم اسد پور که عمری عضو میانداران هیئت محبین اهل بیت گرگان واقع در مسجد حضرت ولی عصر (عج) جرجان بود، دو دختر 3 و 12 ساله بجای مانده است .

او در سالهای 82 و 90 توفیق زیارت امام حسین (ع) را یافت و به آرزوی دیرینه خود که هما عشق ابا عبدالله الحسین بود رسید.

مراسم تشییع پیکر این جوان عاشق اباعبدالله(ع) از مسجد حضرت ولی عصر گرگان به سمت آرامگاه ابدیش تشییع گردید.

جانباز اسماعیل مومنی :

مرحوم اسماعیل  مومنی متولد سال 1334 هجری شمسی روستای سرکلاته خرابشهر بود که با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت .

وی در سال 1365 حین زاغه رسانی به رزمندگان اسلام درسرپل ذهاب به همراه تعدادی دیگر از رزمندگان مورد هجوم وحشیانه هواپیماهای رژیم بعثی قرار می گیرد و جانباز می شود .

این جانباز 40درصد جنگ تحمیلی روز گذشته بعد از 60 سال زندگی و پس از تحمل سالها درد و عوارض ناشی از جنگ که این اواخر جثه وی را نحیف کرده بود به دیدار همرزمان شهیدش پیوست .

momenii

پیکر پاک این جانباز بسیجی ظهر اول بهمن ماه 93 با استقبال گرم مردم شهید پرور بهشهر ، گرگان و سایر شهرها و روستاهای اطراف در قطعه صالحین گلزار شهدای روستای سرکلاته خرابشهر جنب آرامگاه شیخ محمدباقر شریعتی  به خاک سپرده شد.

رضا سامرایی :

شهید سامرایی در دوران دفاع مقدس، یکی از سربازان رژیم عراق بود که پس از تاکید مادرش مبنی بر اینکه اگر در صف دشمنان جمهوری اسلامی ایران قرار بگیری، شیرم را بر تو حلال نخواهم کرد، به جمع رزمندگان اسلام پیوست و همراه با نیروهای رزمندگان ایرانی، علیه رژیم بعث عراق، جنگ کرد.

این مجاهد گرانقدر در لشکر ویژه ۲۵ کربلا و سپاه ۹ بدر، زحمات و رشادت های فراوانی انجام داد.

257448 593

ابوموسی پس از جنگ حق علیه باطل، در گرگان ازدواج کرد و سال ها نیز خادم مکتب الحسین (علیه السلام) گرگان بود.

 شهید سامرایی در دو ماه گذشته به منظور کمک به ارتش و مردم کشور عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش و تکفیری ها، عازم این کشور و در راه بازگشت از عراق، بر اثر جراحات وارده ناشی از جنگ تحمیلی در کرمانشاه بستری شد و در اول اذرماه 93 به لقاء الهی پیوست.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.